Tento nástroj umožňuje vytisknout fakturu za telefonní provoz (např. firmě v nájmu). Než spustíte tuto funkci, musíte mít přehled řádně filtrován, tak aby obsahoval jen hovory za příslušné fakturační období a pouze hovory na pobočkách případně skupinách poboček, které mají být do výsledné částky na faktuře započítány.
Výběrem položky Tisk faktury z nabídky Přehled se pracovní plocha okna přehledu přepne do režimu náhledu na fakturu a změní se také obsah horního ovládacího panelu, který bude obsahovat tlačítka pro tisk a vstup do dialogového okna pro nastavení faktury.
Tisk - otevře standardní tiskový dialog, ve kterém můžete zvolit tiskárnu a nastavit její vlastnosti. Tlačítkem OK zahájíte tisk faktury.
Zpět - zavře náhled a přepne pracovní plochu zpět do základního režimu
Nastavení - spouští dialog pro nastavení faktury (viz následující odstavec)
Tlačítko Nastavení na horním ovládacím panelu se otevírá konfigurační okno, ve kterém lze změnit parametry faktury, které jsou přehledně rozděleny do tří záložek.
Číslo faktury - do tohoto pole je možné napsat jakékoli číslo tak, aby korespondovalo s používaným účetním programem či účetní knihou. Po vytisknutí se číslo automaticky zvyšuje o 1.
Dny vystavení, zdanitelného plnění a splatnosti - standardně je nastaveno pro položky Den vystavení a Den zd. plnění aktuální datum a pro Den splatnosti se k aktuálnímu datu přičte lhůta 14 dnů. Tato data lze libovolně měnit.
Vystavil - jméno pracovníka, který přehled vystavil - bude vytisknuto na faktuře.
Do editačních polích se vyplňují údaje o dodavateli (tj. osobě, která fakturu vystavuje).
Poznámka:
Pole Ostatní údaje je určeno pro údaj o tom, kde je osoba zapsána v
obchodím rejstříku (zapsán u ...).
V horním výběrovém poli se vybere odběratel, v seznam jsou nabízeny všechny skupiny poboček definované v konfiguraci programu (viz konfigurace skupin poboček). V níže zobrazených polích se zadají příslušné fakturační údaje pro vybraného odběratele (skupinu).
Okno Další položky slouží k zadání např. paušálních položek, které mají být kromě vyhodnoceného hovorného zahruty do faktury. V tabulce se nachází na konci vždy jeden prázdný řádek, do kterého je možno přidat další položku. Údaje se do tabulky vpisují z klávesnice přímo do tabulky. Políčka se potvrzují klávesou Enter. Opravu políčka lze provést kliknutím myši na pole a napsáním nové hodnoty. Opět potvrdit Enterem. Při editaci tabulky lze využít také funkční tlačítka umístěná vlevo u tabulky, jejich význam je uveden v tabulce 3.6.
Položka - název položky (například Pronájem telefonního přístroje).
Cena nebo Cena s DPH - částka v Kč (není nutné uvádět jednotku Kč, desetinná místa lze oddělit tečkou nebo čárkou).
Sazba DPH - procentuální sazba DPH (není nutné uvádět znak procento).
Tlačítko | význam |
---|---|
vloží nový řádek do tabulky na pozici kurzoru | |
odstraní vybraný řádek z tabulky | |
přesune označený řádek o jednu pozici nahoru | |
přesune označený řádek o jednu pozici dolů | |
zkopíruje celý obsah tabulky do schránky (pro přenesení do tabulky jiného odběratele) | |
vymaže celý obsah tabulky a nahradí jej obsahem schránky |
Tabulka 3.6: Tlačítka v dialogu pro nastavení odběratele faktury