Program pro tarifikaci, evidenci a účtování telefonního provozu na pobočkových ústřednách
Program TARDAT 4 slouží pro tarifikaci, evidenci a vyhodnocení informací o telefonních hovorech, které poskytuje pobočková telefonní ústředna nebo systém Cisco® CallManager pro IP telefonii. TARDAT 4 je určen přímo pro databázové systémy MS-SQL, MySQL nebo PostgreSQL. Ukládáním veškerých dat a konfigurace v těchto systémech tak zajišťuje větší bezpečnost, rychlost a možnost začlenění výstupů do firemního intranetu (viz. také stručný popis a schéma. Program je určen pro operační systémy MS Windows a plně využívá prostředků grafického prostředí. Řada funkcí je řešena formou průvodce.
Tarifní data lze do programu přenášet jak prostřednictvím externí mezipaměti (např. našeho bufferu TARFLEX), tak kabelem z ústředny. U některých typů ústředen, které jsou vybaveny síťovým rozhraním, je možné přenášet data z ústředny přímo po počítačové síti. Jedna instalace programu může udržovat databázi až 48 ústředen, které mají zcela nezávislou konfiguraci. V současné době program podporuje 151 různých formátů tarifních řádků. U řady ústředen jsou podporovány autorizační a zúčtovací kódy, v závislosti na typu ústředny je možnost sledovat také vnitřní a tranzitní hovory. Program Tardat může sloužit nejen ke zpracování telefonních hovorů, ale také například k vyhodnocení záznamů z ústředny zabezpečovacího zařízení.
Současná verze programu podporuje 236 sazebníků 27 provozovatelů, tarifní tabulky jsou pravidelně aktualizovány. Program umožňuje také zadat jednoduchý uživatelský sazebník. Samozřejmostí je tarifikace hovorů vedených přes GSM brány. Program umožňuje zpětně přepočítat hovory uložené v databázi podle nové konfigurace, databázi je možné přepočítat tak, aby výsledná celková cena vybraných hovorů odpovídala částce fakturované provozovatelem.
Základní funkcí programu TARDAT je zobrazování údajů o hovorech v sestavách (přehledech). Každý přehled obsahuje řadu nastavitelných parametrů, které umožňují zadat výběr zobrazovaných hovorů pomocí řady podmínek (datum a čas, pobočky, délka, cena, ...), zvolit zobrazované údaje a přizpůsobit vzhled výstupu požadavkům uživatele. Díky použití platformy MS-SQL, PostgreSQL resp. MySQL je filtrace a vůbec práce s přehledy velice rychlá. U řady údajů je k dispozici grafické zobrazení hodnot. Nastavení přehledu lze uložit pro pozdější použití do souboru, přehledy jsou pak přístupné v hlavní nabídce programu. Každý přehled lze samozřejmě vytisknout na tiskárně nebo exportovat do souboru. Z programu lze přímo tisknout také účtenku a fakturu za telefonní provoz. K dispozici je také jednoduchý nástroj pro vyúčtování hovorného hostů v hotelů nebo pacientů v nemocnici.
Přístup do programu TARDAT je chráněn uživatelským jménem a heslem. V základní verzi je možné nadefinovat maximálně 64 uživatelů, za příplatek je možné tento počet rozšířit až na 832. Každý uživatel má nezávislou sadu přehledů. Pomocí sady oprávnění je možné povolit nebo zakázat uživatelům přístup k jednotlivým funkcím programu.
Program má plně síťovou architekturu typu klient-server. Navíc v základní ceně obsahuje instalace programu TARDAT vlastní webový server, který umožňuje zobrazovat přednastavené přehledy hovorů v internetovém prohlížeči kdekoliv na síti.
Ukázky výstupů programu
Přehled funkcí
Vstup dat
po sériovém portu (COM) z bufferů Tarflex, Tarflex-S nebo přímo kabelem z ústředny
po síti (LAN) z bufferů Tarflex, Tarflex-E
po síti (LAN) z ústředen Alcatel 4400, OmniPCX, Siemens řady 100 a 300 a z ústředen Innovaphone
ze souboru na disku
Zpracovávané údaje (podle typu ústředny)
odchozí, příchozí, vnitřní i tranzitní hovory
tarifní informace od provozovatele (pulzy) - AOC, AOT
autorizační a zúčtovací kódy, kódy nákladového střediska, LCR
rozlišování služebních a soukromých hovorů
jména poboček a zúčtovacích kódů
Tarifikace a sazebníky
pevné sazebníky pravidelně aktualizované výrobcem
jednoduchý uživatelský sazebník
tarifikace hovorů vedených přes GSM brány nebo sítě VPN
příplatky a slevy na pobočky, linky, nákl. střediska, zúčt. kódy, telefonní čísla, ...
přepočet cen podle faktury od provozovatele
zpětné ocenění hovorů při změně konfigurace programu
Přehledy
detailní a souhrnné přehledy
třídění řádků do podtabulek podle dvou kritérií
řazení řádků podle dvou kritérií
grafické zobrazení hodnot (ceny, trvání, ...)
průvodce nastavením přehledu
tisk přehledu hovorů, tisk účtenky a faktury za telefonní provoz
Výstupy dat
tabulky hovorů v databázi
export přehledu do souboru ve formátech TXT, CSV, RTF, DBF, HTML a SQL
Nástroje
monitor hovorů - průběžně aktualizovaná tabulka několika posledních záznamů
archivace databáze - uložení vybraných částí databáze do souborů
minihotelový provoz - vyúčtování hostů v hotelu nebo pacientů v nemocnici
interní telefonní seznam - pojmenovací seznam vybraných telefonních čísel
zkouška hovoru - výpočet ceny hovoru podle telefonního čísla
export konfigurační tabulky do souboru ve formátech TXT, CSV, RTF, DBF, HTML a SQL
import konfigurační tabulky ze souboru ve formátech CSV nebo DBF
webový server pro zobrazování přehledů podle přednastavených šablon
odeslání zprávy s upozorněním, pokud z ústředny po určitou dobu nepřišla žádná nová data
Placené rozšiřující moduly
komunikace s vybranými typy pobočkových ústředen po síti (bez externího bufferu)
rozšíření max. počtu uživatelů až na 832
zakázkové skripty (PHP, ASP apod.) pro graficky jednotné zobrazování hovorů např. ve firemním intranetu.